söndag 7 juni 2009

14 eller 13 eller vad var det nu

Har precis varit och röstat. Hade i vanlig ordning tappat bort röstkortet. Det löste sig på plats genom att kvinnan i informationen fick ringa upp och kontrollera vilket valdistrikt jag tillhörde, vilket visade sig vara nr 14.
Väl vid nr 14 hittade de mig inte utan ville att jag skulle vända mig till valdistrikt 13 där hittade de mig inte heller. De vid 13 tyckte jag skulle gå tillbaka till nr 14 vilket jag gjorde då visade det sig att killen med val listan hade kollat fel ett år och vips var jag funnen. Så kan det gå när inte valkortet är med.

Funderar på att gå ut och ta en välbehövdlig promenad kanske köpa lite blomster till min annars så tråkiga balkong tror jag vill ha den röd sprakande i pelagonier prakt. Har inte ägnat den så mycket uppmärksamhet detta halvår.

Inga kommentarer: